Η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων επιχειρηματιών δεν γνωρίζουν την αξία της επιχείρησής τους παρά μόνο όταν αναγκαστούν λόγω π.χ. ενδεχόμενης πώλησης. Ακόμη και σε αυτή την περίπτωση ωστόσο καταφεύγουν σε εμπειρικούς τρόπους αποτίμησης. Η γνώση ωστόσο της πραγματικής αξίας μιας επιχείρησης και των παραγόντων που τη διαμορφώνουν είναι χρήσιμο εργαλείο για τη μακροπρόθεσμη βελτίωση και την αύξηση της αξίας της. Ο στόχος εξ’ άλλου κάθε επιχειρηματία είναι η αύξηση της εταιρικής του περιουσίας.
Το πρώτο βήμα για την ορθή αποτίμηση της αξίας μιας επιχείρησης είναι η ανάλυση των οικονομικών και νομικών δεδομένων και με βάση τα αποτελέσματα αυτά να επιλεχθεί η προσφορότερη μέθοδος αποτίμησης.
Η συγχώνευση, εξαγορά ή πώληση μιας εταιρείας είναι μια πιο σύνθετη διαδικασία η οποία πέραν της τεχνογνωσίας που απαιτεί προϋποθέτει και διακριτικότητα στο χειρισμό της. Η επέκταση μέσω εξαγοράς αποτελεί μια πρώτη επιλογή μιας επιχείρησης στην επιδίωξη ανάπτυξή της.
Συνεργαζόμαστε τον πελάτη μας ώστε να προσδιορίσει τους στόχους μιας τέτοιας κίνησης, να αξιολογήσει τις πιθανότητες πραγματοποίησης τους και να αντισταθμίσει τους κινδύνους που ενδεχομένως να απορρέουν από μια τέτοια διαδικασία. Κάνοντας χρήση του δικτύου επαφών μας, αναλύουμε την αγορά και εντοπίζουμε πιθανούς στόχους εξαγορών και πραγματοποιούμε μια πρώτη αξιολόγηση τους. Σε συνεργασία με τον πελάτη μπορούμε να λάβουμε μέρος στο στάδιο των διαπραγματεύσεων μέχρι και την ολοκλήρωση της τελικής συμφωνίας.
Κατά τη διαδικασία πώλησης μιας επιχείρησης βασικός μας στόχος παραμένει η μεγιστοποίηση του τιμήματος που θα λάβει ο πελάτης μας από την πώληση της εταιρικής του μονάδας. Για να επιτευχθεί χρειάζεται να διερευνηθούν οι προσδοκίες του επιχειρηματία και να καθορισθεί ένα ρεαλιστικό εύρος αποτίμησης το οποίο θα αποτελεί και τη βάση διαπραγμάτευσης για την τελική τιμή πώλησης. Αναλύουμε την αγορά και εντοπίζουμε πιθανούς επενδυτές σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο.
Και κατά το στάδιο της πώλησης μπορούμε να λάβουμε μέρος στις διαπραγματεύσεις,εφ’ όσον το επιθυμεί και ο πελάτης.
Η διαδικασία συγχώνευσης μεταξύ δύο ή και περισσοτέρων εταιρειών απαιτεί ιδιαίτερους χειρισμούς καθώς είναι δύσκολη ακόμη και για εταιρείες που μπορεί να βρίσκονται κάτω από τον ίδιο όμιλο.Η συγχώνευση δε μπορεί να λειτουργήσει μόνο λαμβάνοντας υπ’ όψη οικονομικά κριτήρια κι ενδεχόμενες οικονομίες κλίμακος που θα δημιουργηθούν. Είναι κάτι πολύ περισσότερο από μία απλή πρόσθεση.
Θέματα εταιρικής κουλτούρας, οργανωτικής δομής κι εταιρικών διαδικασιών πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπ’ όψη κατά το στάδιο της μελέτης και να εξετάζονται με προσοχή πριν από τη λήψη οποιασδήποτε απόφασης.